Login or Register to remove this ad. | Advertise Here

Dragon Roost Island (Legend of Zelda: The Wind Waker) Guitar Tab

Submitted: Sep 30, 2007 by archard

4.454545
Average: 4.5 (11 votes)
Download | Listen
Game: Legend of Zelda: The Wind Waker
Composer(s): Koji Kondo, Hajime Wakai, Toru Minegishi, Kenta Nagata
Style: Transcription
Series: Legend of Zelda

AutoScroll: Slow | Medium | Fast
Dragon Roost Island
The Legend of Zelda: The Wind Waker
Composed by Koji Kondo
Tabbed by Richard Schaefer (richard@gametabs.net)
8/8/06

e----5h6--5-6---8---5-------------------5h6--5-6---6h8--13-10
B-------------8---------8-----------6------------8-----------
G--7--------------------------7-------7----------------------
D------------------------------------------------------------
A------------------------------------------------------------
E------------------------------------------------------------

e--6-6-8--10p8-------8-6----------6-8-10p8---6--
B------------------9------8-----8--------------8
G-----------------------------------------------
D-----------------------------------------------
A-----------------------------------------------
E-----------------------------------------------

Repeat from beginning

e--10-15--13--10--6--8-------10---6-8-----8-10--------
B-------------------------------8---------------------
G-----------------------------------------------------
D-----------------------------------------------------
A-----------------------------------------------------
E-----------------------------------------------------

e--10-15--13--10--6--8-------10---6-8-----10-8---6-8
B-------------------------------8-------------------
G---------------------------------------------------
D---------------------------------------------------
A---------------------------------------------------
E---------------------------------------------------

22 comments on Dragon Roost Island

If you have a second guitar

If you have a second guitar part strumming with Am going, down-up-up-down-up-up (open) down-up (repeat) it might sound cool with the plucking.

Sounds very nice! =D

This is terrible. No offense

This is terrible. No offense but Nothing is right and it's impossible to make it out.

noob!

i just started playing guitar and i can make out the song... if u play it slowly u'll see it too also it follows the flute as a guitar version.

Hmm, is there something

Hmm, is there something wrong with your browser? I don't see any problems with this tab. Can you at least specify what you think is wrong?

God, I can't for the life of

God, I can't for the life of me remember how this song goes. That's not helpful when reading a tab.

A note on the last section:
Instead of using 10 6 8, try 10, then 11 13 on B. Unless you have a specific reason for doing that that I'm missing. I hope it's not obvious.

"God, I can't for the life

"God, I can't for the life of me remember how this song goes....."

See that little blue link at the top-right of the page? The one that says Download MIDI? .....kinda why it's there.....

try the midi at the top

try the midi at the top right :) or youtube dragon roost island
and thanks for the tip on the last section

Dude, Pull up a tab for

Dude, Pull up a tab for Youtube and listen. It sounds exactly like the song. It follows the flute. He did a good job.

Dude, Pull up a tab for

Dude, Pull up a tab for Youtube and listen. It sounds exactly like the song. It follows the flute. He did a good job.

Hmm yeah maybe I need to

Hmm yeah maybe I need to make that little section more obvious

On the very last string,

On the very last string, instead of playing e8, I think b8 makes it sound more complete. If you're gonna play through it more than once you may just want to do that on the last round.

I'm sorry, I meant on the

I'm sorry, I meant on the last note. Last bar.

oops i did the last comment

oops i did the last comment and it came out crapy i mean it sounds good but the text is all screwed up i'll try to retab it

e-10-13--15--13--10--6--8-----10---6-8-----6-8---------
B--------------------------------8---------------------
G------------------------------------------------------
D------------------------------------------------------
A------------------------------------------------------
E------------------------------------------------------

e-10-13--15--13--10--6--8-----10---6-8-----10p8---6--
B--------------------------------8------------------8
G----------------------------------------------------
D----------------------------------------------------
A----------------------------------------------------
E----------------------------------------------------

crap it came out gay again,

crap it came out gay again, sorry if you can't somehow figure it out email me at dynomitegonzalez@yahoo.com XD so i can send you a better text one

put <pre></pre> tags around

put <pre></pre> tags around your tabs to make them show up correctly.

I fixed it for you ;)

thank you

thank you

You can't really rock out to

You can't really rock out to this. I like the remix'ed version better, the problem is in the original version there are a lot more notes.

http://www.ocremix.org/remix/OCR01124/

remix'ed version, if this were tabbed, you could really rock out to it :D

Do you think you could put

Do you think you could put the chord progression on the tab? I can't seem to figure it out.

are't there chords to

god i love this song

5

god i love this song

THANKS!

Hey despite a lot of other people sayig there are problems i disagree. I am a complete noob at guitar playing and even i have this song figured out and it matches nicely witht he flute part. Thanks a lot for te tabbing and uploading :D

Learning to play it proper tempo right now

Beautiful

i loved this game and this theme i still play wind waker even after i beat it so many times!